Pazartesi, Nisan 27, 2009

SARIŞINLAR ve HAMAM

Geçtiğimiz hafta, yemekler, misafirlikler açısından yoğun günler geçti. Her akşam başka bir işkembe türünde yani.
Bunlardan bir tanesinde, Cuma akşamı gittiğimiz bir yemekte, açık olan televizyonda, M.Ali'nin bilmem kaç sarışın adlı programı vardı. Evin sahibi abim, öyle fazla tv seyreden biri olmamasına karşılık bana "Allah aşkına, şunu seyret, şu kızların cevaplarını gör." dedi bana. "İyi" dedim, öyle bakıyoruz işte.
Yarışmanın formatını bilmeyenler için, M.Ali'nin yanındaki yarışmacı ve programın eylemli sarışınlarına aynı soru soruluyor. Bilemeyen sarışınlar her soru sonunda, yarışmadan çekilirken onların puanları yarışmacıya yazılıyor, gibi bi şey işte. Neyse efenim, sorulardan biri "4 yılda kaç hafta vardır?" idi.
M.Ali yarışmacıdan cevabı aldıktan sonra, sarışınların cevaplarını almaya başladı.
Bunların içinde iki tanesi, dünyada sarışınlıkla ilgili genel kabul görmüş bir anlayışı öyle net bir şekilde ortaya koydu ki, bunun bilerek yapılıp yapılmadığını filan düşündüm.
Kızlardan biri önündeki tabloya 36 * 3 = 108 yazmıştı mesela. Tamam hesap doğru. İyi de, hadi bir yılda 36 hafta var diyelim. Ulan 3 nereden çıktı?
Bir diğeri ise yapmış olduğu hesabı anlatırken, "Bir çarpı dört yıl yaptım, dört çıktı." diye başladı.

Kısaca, gecemiz çok neşeli geçti.

* * * *

Çeşme Süzer otelin spa ve sağlık merkezini işleten bacanak, sağolsun, ne zamandır bana "Gel" deyip duruyordu. Cumartesi günü tek başıma çıktım yola. 25 Nisan, saat 16 civarında deniz sezonunu açmış bulundum. Yalnız var ya, suya atladığımda dıhandım. Kaldı ki, soğuk suyu acaip severim ama bu suya soğuk sıfatı yakışmaz. İki üç dakika sonra vücudumda karıncalar geziyor gibisinden bir hisle çıkıp bir saat kadar güneşe bıraktım malı mülkü.
Daha sonra, beni özel bir jakuziye aldılar. Etrafına, mumlar, çiçekler, tütsüler konmuş bir havuzda, loş bir mekanda, kendimi acaip müzikler eşliğinde kükürt kokulu fokurdayan bir suda beklettim. Böylelikle yumuşayan pandispanyamıza... (pardon çalışan annenin tariflerine gitti aklım.)

Akşam çıktık, Germiyan yalısında, Fethi'nin yeri denen balıkçı barakasından bozma salaş meyhanede, sütledik kendimizi. (Ara ara kollarımı kokluyom, haa diyorum bu kükürt kokusu benden geliyor. Kalamarda filan bir şey yok.) Sonra dönüş yolunda bir çorba, otelde yatmadan evvel acık arpa suyu ve yatış.

Pazar sabahı 11'de aktım normal insanların ortamına. Çenelerden akan erimiş kaşar peynirli domates çorbasından sonra, yine loş mekana indik abi.
Ulen, bu hamam, cakuzi, kese, masaj, kükürt işlerinin ne çok meraklısı var arkadaş.
Her dinden, her ırktan, her yaştan adem oğulları ve havva kızları, ellerde havlu, kafalarda bone girip girip çıkıyo bi yerlere...

Bana da verdiler abicim bir peştemal. Bacanak "hadi hamama" dedi...
İlk kez girdim ben öyle bir yere... Girer girmez, içeride adının Nazmi olduğunu sonradan öğrendiğim tellak çocuğa "evladım burası kaç derece a.q." diye sordum. "70" dedi abi. Nefes alınmıyo lan. İnsan kaç yaşında olursa olsun atasözlerinin doğruluğunu teyid edebiliyor. İki dakkada "uyhh, tirledim" oldum yani.
Nazmi bana bir kese yaptı, sonra böyle balon gibi yaptığı bişeyler kullanarak her tarafımı köpükledi, en sonunda da sabun (Hacı Şakir'miş, sordum) ile pür-u pak yaptı beni. Dışarıda bir beş dakika kadar nefeslenip, kendime geldikten sonra bu kez masaj odasına aldılar. Kafayı dayadık mı deliğe abicim. Masör bir de orada yoğurdu beni... Portakal yağları bilmem ne... "N'apıyon olm?" diyom. "Kulunç arıyom beyefendi..." diyo. Yaşınıza göre çok iyisiniz iltifatları arasında ayrılıyorum masaj odasından...

Bacanağın talimatlarına uyup, bir müddet öyle yağlı biçimde dolanıyorum ortamda. Sadece peştemal ve terlik. Haso İvedik durumu.

Bir müddet sonra bu kez büyük bir termal havuza giriyoruz. Tesadüf, o sırada kimse yok... İstediğim gibi kullanıyorum o koca sıcak havuzu...

Ve günün bitimine yakın, giyinip İzmir'e dönüyorum. (Bir müddet yıkanmamayı düşünerek.)

Biraz önce A.W. ile konuştuk. "Hafta sonu Bodrum'da bir tatil köyü, ultra herşey dahil inanılmaz bir fiyata tanıtım yapıyor, gidelim mi?" diye sordu.

"Herşey dahile hamam da dahil mi?" oldu ilk sorum.

Çünkü Otel'e peştemal ile giriş yapmayı planlıyorum. Arabadan öyle inip resepsiyona öyle giricem yani. Direk. Ne var ya, Allah Allaaah..

16 yorum:

KUBİLAY KIZILDENİZLİ dedi ki...

Oooooooh yarasın Abimiz Ustada...
Ben özellşikle "sütlediğiniz" yerde, kalamarlar arasında kaldım üstad.
Çeşme'ye gittiğimizde bir ararız bakalım sizin şu "bacanak oteli"...
Acaba Çakma Bacanak kabul eder mş sizin üstad.

Abi dedi ki...

eder eder.. ön rezervasyonu benden yaptır sen..:)

ÇALIŞAN ANNE OLMAK dedi ki...

Alemsin abi :)))))) Bu tanımdan sonra bir ilke imza atarak pastayı pandispanya ile değil yufka ile yapıcam :))))))))
Yalnız okurken satırları farkettim ki yavaş yavaş masa hizasına inmişim :)) Böyle bir gün geçirmeden ölürsem gözüm açık gidecek. Hadi bakalım güle güle kirlen :)
Bu arada şu inanılmaz ultra tatil fiyatı nedir beni bir bilgilendirsende şu garibanda bir faydalansa diyorum.
dagdelennilhan@yahoo.com

Abi dedi ki...

benden pastacı o kadar olur, yufkaspanya mesela..:P
ultra tatil bodrum torba kelle başı 55 lira.. sabah öğle akşam limitsiz içki her tür aktivite.. kredi kartına 5-6 taksit..:)))
bizim ki henüz kesinleşmedi bu arada...

tutsak dedi ki...

Yarasın abim be... Biz bakalım sezonu ne zaman açıcaz.

haccecan dedi ki...

sen işini bilirsin :D

GULTEINEN ENKELINI dedi ki...

oghhhh.. valla canim hamam cekti! yarasin abim!

Vladimir dedi ki...

OOO sezonu açmışsınız, havalar biraz daha ısınsın bakalım, biz de dolanalım birazz :))

O sarışınlı programdan bana da bir an denk geldi, mizansen desem değil, mizansen olmayışı daha da korkunç.

Abi dedi ki...

darısı başınıza..:)

Vladimir dedi ki...

Darısı başımıza da, ...sarışınlar mı?
:)

Abi dedi ki...

aman ağzından yel alsın..:(
sezon açmanın darısı başınıza...:)

Brajeshwari dedi ki...

Geceyarısı, bi abime bakiyim dedim.
Gözümden yaş geldi okurken.. İyi ki varsınız.Beni çok mutlu ediyorsunuz.. Bu gece tüm iyi dileklerim size...

egemavisi dedi ki...

Ne güzel Abi, sezonu açmışsın. Bu arada o sarışın programı akıllara ziyan yahu, on saniyeliğine denk geldim, kapattım hemen. :)

Asortik Krep dedi ki...

Bu ülkede sarışınların tv programına ihtiyaç var mı bak her seçim sonrası etraf sarışın doluyor :))

Abi dedi ki...

Asortik, kim onlar be? annamadım valla...

cinar dedi ki...

ay o programı ben de seyrettim. Nöbet odasındaki TV de ceken nadir kanallardan biri. aynı soruda takılıp kalmışım. Dumur vaziyetindeyim. Anladım bu şaka mı, bilerek mi nedir yani? Tiplerden birinin yazı tahtası boştu. Eee cevap? Ay hesaplayamadım dedi :))

Sezonu açışına da içim gitti diyecek gibim oldum baştan ama o kadar soğuk suya giremem ben :)) Ama o hamam sefasına imrendim doğrusu :)