Pazar, Ekim 12, 2008

MAVi SULARA PUPA YELKEN..

Bayramda öğrenmiştim Butch Cassidy 'nin öldüğünü..
Sonra Sundance Kid 'in ne hissettiğini düşündüm.

Bloğun başlığında bir müddettir yazan "Bâzı hayatlar mükemmel bir çember çizerken," kelimeleri ile başlayan üç cümle, Paul Newman 'ı çok ama çok severek izlediğim, "Message in a Bottle" filminden alıntıydı.

Filmde, oğluna (Kevin Costner) bence hayat dersi verdiği sahne ve özellikle Kevin'ın hayatında bir dönemi kapatıp başka bir dönemi başlatabilmek için verdiği kararı uygulamak üzere denize açılırken..

Paul Newman'ın henüz bir daha oğlunu göremeyeceğini bilmediği,
ama ardından sanki biliyormuş gibi baktığı,
ve inanılmaz güzellikte el salladığı sahne..

ve filmin olağanüstü güzellikteki müziği,

kimbilir kaç kez bâzen seyrederek dinlediğim ve bâzen de dinleyerek seyrettiğim,

o tavrını, duruşunu, kumsalda yürüyüşünü..

İşte bundan sonra o el sallaması ile hatırlayacağım koca Çınarı..

6 yorum:

Abi dedi ki...

Gerçi şimdi yine bir adsız arkadaş çıkıp yorumlarda "sen şovmensin, neden Paul Newman için allah rahmet eylesin demeden bu yazıyı yazdın..?" diye sorabilir..
Sormasın valla.
cevap vermiicem çünkü..

Kremali'nin annesi dedi ki...

O mesaji yazan kisi sanki olen genci taniyan ve onun olumunden buyuk yaralar almis biri gibi geldi bana. Ama neden sizi boyle itham ettigini anlayamadim dogrusu. Insan kendi kalbindeki kanamayi durdurmak icin baskasinin kalbini neden kanatir ki?

Bu arada, cidden buyuk bir cinardi Newman. Kendi dinince dinlensin diyor ve sevenlerine bassagligi diliyorum. Onun olumu karsisindaki hisleriniz, yillar once olumuyle icimi cok acitan bir baska unluyu hatirlatti bana. Ve inanin ben de o konuda bir yazi yaziyordum su siralarda.

Abi dedi ki...

birinci paragraftaki güzel soruydu Kremali'nin annesi..
ikinci paragraf için; bekliyoruz bakalım.. kimi yazacaksın.. meraklandım.. sevgiler.

7.oda dedi ki...

ben bu filmi izlemememişim yaf.. merak ettim epey..

KUGUU dedi ki...

ABIcgm "yav" sen ne kadar duygusal bir adam ve de "insan insansin"..
svgler slmlar
KB

Abi dedi ki...

7.Oda, bi'yerlerden bulcan artık valla.:)
KuguBoynu, çok teşekkürler..:)