Abicim, bi sefer şunu baştan kabûl etmek gerekir ki, pilot accaip iyi.. Cesur, soğukkanlı, çok süratli ve doğru karar veriyor..
Cross-wind denen bu rüzgâr tipinde uçağın yaklaşması "crab" (yengeç) tâbir edilen yan uçuştur.. Pilot, uçağın touch-down (tekerlek koyması) olmasına saniyeler kala uçağın burnunu ve kıçını, pedallar ve lövyesi yardımıyla aynı hizâya getirir..
Burada çok şiddetli bir cross-wind var ve âletin sürati 250-260 km. civarında.. Pilot doğruyu yapıyor ve uçağı düzeltiyor ancak rüzgar o kadar şiddetli ve ters ki, önce sol yana ve daha sonra sağa yatıyor. Hatta pistten hafif çıkmış gibi de gördüm ben..
Orada kararını vermiş abim ve full-throttle (tam gaz) ve touch and go.. (yere dokun ve kalk) yapıyor..
Tebrik..
Yanlız bu rüzgarla bu uçağa iniş izni veren kuledekilerin, ben en azından bir ihtar almış olduklarını tahmin ediyorum..
ilâve: içerideki herkesin altına zıçmış olması çok doğaldır tabi..
Chakotay, sağolsun, pilotların resmini bulup göndermiş.. İniş sırasında bayan co-pilot kullanıyormuş uçağı.. Diyor ki; "Burada çok önemsenmedi ama kim iniş izni verdi filân hesâbı, araştırılıyor.."
Danke Chakotay..
4 yorum:
of of offf !!! pilot hakkaten süper kurtarmis.. adresini bulup çiçek yollıcam nerdeyse :)
hangi BAYAN pilot kullaniyormus pardon??
valla 2 gundur bunu netten 50 kere izledim ama kullananin co pilot hem de KIZ oldugunu bilmiyodum.
pekii..
o co pilot akli dagilmasin diye kafasina bi ortu de ortmus mu? oole bi detay var mi kayitlarda?
namusuyla kurtarmis mi ucagi?
yanindaki erkek asil pilot ne dusunuyormus bu konuda?
usta?
ne dusunuyor bu husuta?
sevgili Gülteinen Enkelini,
"Bayan" ve "Kız" kelimelerini büyük harfle yazmanın nedenini, bay/bayan ayrımcılığına, namus ve örtü kelimelerini ise Türkiye'nin iç meselelerine dikkat çekmek olduğunu düşündüm. Yanlış değil sanıyorum.
evet sevgili abi.
Yorum Gönder