Çarşamba, Kasım 28, 2007

Dizi kendini aştı..

Seyredeneniz ya da dikkât edeniniz var mı bilmiyorum ama 1001 gece'nin senaryo ve textlerinde iki haftadır gelişme var..

Olay geçen hafta, Onur'un Şehrâzat'ı, bugüne kadar kendini tuta tuta dolması sonucu, şööle dilden-yanaktan uzuuuun uzun öpmesi ile başladı.. Bu sahneyi izlerken kişilerin birbirlerinin dudaklarına altlı üstlü girişmelerini pek anlamlı buldum, şahsım adına. "Nihâyet, azcık insanî duygular kattılar bu soğuk diziye." diye düşündüm kendi kendime..

Ama dün gece bu konuda pik yaptılar yani.
Hemen hemen dizideki herkeste bi gariplik vardı..
Sanki tüm karakterler bir azmanya pardon Tazmanya canavarı gibiydi..
Örneğin Gani Kardeş, evine gittiği bir kızı, alt kattaki kanapede bayağı bi sevdi.. Allah'tan kızın babası geldi, olay severken bitti. İş iyice b.ka sarıyordu çünkü..
Cansel ve Yaman yirmi yıllık bekleyişten sonra ilk kez birlikte yattılar.. Meselâ orada da Cansel'in karnı burnunda hâmile oluşu, Yaman'ın yapacaklarının yaptıklarının teminâtı oluşunu bir nebze etkilemiştir sanıyorum..
En çok güldüğüm konu ise, Melek adlı herkesle yatıp kalktığı söylenen kızın eve ilk kez çıktığı bir adamla gelmesi ve kapının önünde öpüşmeleri sırasında aralarında geçen şu diyalogtu;
- Yapma lütfen.. (ahh.) İstemiyorum..
- Yatağın nerede? (mmuff)
- Şurada.. (ohh.)

Onur'un annesinin ise, balataları sıyırmış olarak, yıllar önce ölmüş olan kocası ile kaldıkları otel odasına gitmesi, orada derin Ahh'lar ve Ohh'lar çekmesi ve daha sonra mezarına giderek neredeyse mermerlerle sevişmeye varacak bir tavır içine girmesi oldu. Bir ara bu sahne nereye varacak diye düşündüm sahiden.. Etrafta bekçi var, Şoför var..

Önümüzdeki hafta, Nadide hanım ve Burhan beyden de bir aksiyon beklentimi ifâde ederek satırlarıma son veriyorum.

Saygılarımla.
Dr. H. Dümendenben

1 yorum:

Espresso dedi ki...

Sayın Dr. H. Dümendensiz bey üzgünüm ama, benim aldığım tüyolara göre, maalsef beklentiniz sonuçsuz kalacak. Çünkü Burhan bey, Onur’un sekreteri *Nurhayat hanımla, şadırvanın çeşmesinde Nadide hanımı aldatacak..
*ismi galiba buydu!?! Neyse, annadınız siz onu..:)