Cuma, Aralık 10, 2010

Mutluluğun kahvaltıyla diil de glutaminle bir ilgisi olmalı



Malumunuz, şair Cemal Süreya
“Yemek yemek üstüne ne düşünürsünüz bilmem
Ama kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı”
der, kısa ama anılası şiirinde. Ben de öyle düşünüyordum ama korkarım şair de ben de yanılıyormuşuz. Son duyumlarıma göre mutluluğun kahvaltıdan daha çok, glutaminle ilgisi varmış.
Zira gözünü sevdiğimin interneti sayesinde öğrendim ki; bildiğin salçalı yağlı suya salınan kıytırık tel şehriyeye bile lezzet katan bizim hanımın elindeki üç adet ben değil de, glutamik asit içeren tavuk suyu tabletleri imiş. Yahu ben durup durup boşuna anamdan bile iyi yemek yapıyo benim hatun diye mutlu oluyormuşum meğer, iyi mi?
Her şeyin bedeli var tamam ama lezzetli yemek yemenin bedeli ufaktan ufaktan kanser olmak olmamalı. Taze taze, serveti bile onu kurtarmaya yetmedi geyiği ile başlık atılmış Ceyla Gölcüklü gazete haberleri benim için değildir di mi ama, para kazanmak uğruna onca insanın sağlığını hiçe sayan zengin amcalarım.
Ne d'iyim ben size artık ne d'iyim?

7 yorum:

Abi dedi ki...

Bu kadın ölmüş mü şimdi? hay anassını yaa...

Hanımın ellerindeki 3 adet ben haaa? :))) Vay, vay, vaaay...

andelib dedi ki...

Evet Abi ya, yazık oldu kadına genç yaşta. Dünyada her yıl 12 milyon kişiye kanser tanısı konuyormuş.
Dünya Kanser Savaş Örgütü kanser önlenebilir diyor, ama tedbir alınırsa.

Elinde beni olanın yemeği güzel olur geyiği vardır ya hani :)) Meğer keramet benlerde değilmiş.
Bu maddenin cipslerde kullanımı çok yaygınmış, tevekkeli çocuklar cips diye deliriyo. Ekşisözlükte bi girdi var: glutamin için, " her türlü yiyeceği leziz hale getirir. b.ka katılsa b.k bile güzel olur, o derece" diyo :)))

AyŞeGüL dedi ki...

katkısız ne var ki artık.hazır gıdaların tüketilmemesi en doğrusu..

andelib dedi ki...

Sevgili Ayşegül, kesinlikle haklısınız paketlenmiş gıdalardan uzak durmakta yarar var. Hoş hormondu, ilaçtı, GDO idi derken paketsizlerde de hayır kalmadı ya...

La Santa Roja dedi ki...

Tavuğu düdüklüye atıp haşlayıp suyunu kullanmak gerek :p Canım annem mutfakta ne yapılması gerektiğini öğretirken ne yapılmaması gerektiğini de öğretti neyse ki.

andelib dedi ki...

Sevgili La Santa Roja, annen seni iyi yetiştirmiş, o tabletlerden kesinlikle uzak durmak lazım. Bi de yetiştirenler düdüklüye giren o tavukları iyi yetiştirseler :))

Abi dedi ki...

ben de onu diicektim.. tavuk zaten hormonlu... ama belki düdüklünün düdüğü sayesinde suyundaki hormon gidiyodur... LSR, şaka bir yana valla bizde düdüklüdeki suyu kullanıyoz, pilavda, çorbada...