Pazar, Şubat 22, 2009

Benjamin Button hakkında tuhaf bir soru...

Yazmaya çalışacağım şey gerçekten tuhaf gelebilir size.
Ama hikayenin kendisi de tuhaf değil mi zaten?

Bir kadının aynı erkekle hem sevgili ve hem de anne-oğul ilişkisi yaşaması, ensest hiç bir şey çağrıştırmadı mı sizlere?

Sıralama değişseydi, yani kadın önce ana-oğul ve sonra sevgili ilişkisine girseydi ne düşünürdünüz?

Soruyu şöyle bir örnekle açayım.

Filmdeki tersine yaşlanan karakter kadın olsun. Ellilerinden kırklarına doğru gelirken herhangi birinden hamile kalsın.
Doğan çocuk "Benjamin" olsun. Kadın kırklarından yirmilere gelirken, oğlu da yirmili yaşlarına gelse ve bunlar bir aşk yaşasalar, bir ilişkiye girseler, örneğin.
O zaman ne düşünürdünüz?

Hadi bu soru çok uçuk oldu diyelim.

O zaman filmin içinden, çok daha basit bir soru sorayım size;

"Otuzlu yaşlarınızda ilişkiye girdiğiniz, o dönemde vücudunun her noktasını ezberlediğiniz partneriniz, giderek çocuklaştığında, onu önce çocuk ve sonra bebek olarak kucağınıza aldığınızda, altını değiştirirken, banyo yaptırırken, onu çırılçıplak kollarınıza aldığınızda, sex ile ilgili hiç bir şey düşünmemenize, hiç bir şey hatırlamamanıza imkan var mıdır?"

Bu bir filmdi, zaten tuhaf bir konuydu, öyle şey olmaz diyenlere,
Bu da tuhaf bir soru işte...

The Curious Question about Benjamin Button...

7 yorum:

GULTEINEN ENKELINI dedi ki...

"Alla allaaaaa... bu ne acayip bi filmin icine dustum ki ben" diye dusunurdum bezini baglarken sanirim...

Arzu Pınar dedi ki...

http://kadinbloglari.com/?page=18

selam,
senin blog da kadın blogları sitesine girmiş, bilgine.

Abi dedi ki...

ay çok sağolsunlar ayol...
teveccüh göstermişler.:)

Brajeshwari dedi ki...

Zaten film bize soru sordurduğu için Oscara aday.. Aslında çok soru var Abi..Yaşlıyken genç ruha sahipken, geneleve gidiyor. Beden yaşlı fakat..Ben Benjamin Buttonda yaşlandıkça bilgelikte göremedim.Hikaye "tersten yaşamak" dışında içerik olarak bazen yanlışlarla yada içi doldurulmamış bışluklarla doluydu.Bu konuda ekşi sözlüğü okumanızı öneririm..

Sevgilerimle..

7.oda dedi ki...

düşünmek istemiyorum bu sorduğun soruları ben :)

Biraz dedi ki...

bezini degistirirken, hafif gozler nemlenir ve ben senin buyuklugunu bilirdim bak zaman da jet gibi geciyor ah ahh denir ve elbette hatirlamamaya imkan yoktur...

Abi dedi ki...

sevgili Biraz,
beklediğim yanıtlardan birini verdiğin için sana teşekkür ederim. :))) sağolasın...
Brajeshwari'nin değindiği Button'ın yaşlandıkça bilgeleşmemesi konusu da çok haklı... Düşünmemiştim.
Gulteinen... :))
7.Oda, senden bu konuda bir yanıt beklerdim ama demek düşünmek bile istemiyorsun... Ne diyelim? :)