Pazartesi, Eylül 24, 2007

Balkonda Mangal Yasak..

Onbeş yıldır çatı katında oturuyorsundur. Bu sürenin ilk beş yılını bekâr geçirmiş olmana rağmen, komşularınla hep iyi ilişkilerin olmuştur. Teras katı olmasından dolayı, ortalama ongünde bir mangalını yakmışsın, müzik dinlemişsin, arkadaşların gelmiş gitmiştir... Hiç sorun yoktur.
Alt kattaki komşun hemen hemen seninle aynı yaştadır... Zaman zaman "Yaw bana bişi olsa, hani Allah korusun Kalp Krizi filân, önce O'ndan yardım isterim." diye düşünmüşsündür.
Gördüğün zaman gâyet "senli benli"sindir. Ve sen samîmi olduğunu düşünmektesindir.


Sonra misafirlerinle oturduğun bir akşam (yaklaşık iki ay önce) kapın çalar. Kapıcı gelmiştir. "Mangal yakmayacakmışsın abi. Alt kattan N. abi şikâyetçi oldu." der.


Sorular:


1- N. abi kendisi beni bir gördüğünde bunu söyleyemeyecek kadar anti-samîmi ya da asosyâl midir?
2- 15 yıldır sorun yoktur da bugün neden şikâyet gelmiştir?
3- Temmuz ayında gazetelerde çıkan "Balkonda mangal yasak." haberi eylemde etken midir?
4- Duman ya da koku fizik kurallarını tersine işletip havaya yükseleceğine yerçekiminden etkilenebilir mi?:)
5- N.abi'nin işlerinin son zamanlarda çok bozuk olması ve apartmanın aidâtını bile ödeyemiyor oluşu sinirlerini bozmuş olabilir mi?
6- N.abi, her yaz Çeşme'deki yazlık evine gidip mangal sefâları yaptığını bizlere anlatırken, bu sene işlerin bozulması dolayısı ile gidemeyişi ve orayı kiraya vermiş olması ve bağlantılı olarak mangal yapamıyor oluşu başka bir etken midir?
7- Uzatıyorum hakkaten.
8- İyi bir komşu neden durup durduk yerde, 10-15 dakikalık bir koku için huzur bozar?
9- Ben mangal yapmasam olmaz mı?
10- Haksızmıyım ulen?
11- Acaba, Onlar mutfaklarında tava balık yaparken bizim mutfağa dolan kokuya noter tespîti yaptırtsam karşı dâvâ açabilir miyim?
12- Betondan, tuğladan, bacalı şööle bayağı bi barbekü yapsam, o da yasak mı acaba?
13- Yoksa N. abi, ben ev sahibi oliim ya da kanser olmiim diye kötü komşu taklidi yapan bir melek neyin filân mıdır acep??
14- Of yaa..

11 yorum:

Adsız dedi ki...

Yoksa, misafirleri için,akşama kadar çalışıp didinen N.abi'nin karısı, bana mı gıcık?:)

A.W.

Chakotay dedi ki...

Hem de ne OF. (OOOF OF). Ama komsu birazda seni düsünmüs. Yoksa belediyeden ceza falan yerdin belki. Mi acaba???...

gülçin dedi ki...

yoksa N., "üst kat komşum yıllardır mangal yapar, hoş da adamdır, beni bi kerre çağırmadı be" diye kendi kendine vesvese mi yapmakta, bu nedenle psikopata mı bağlamaktadır?

berceste dedi ki...

iftara birbuçuk kala nasıl da canım mangal çekti şimdi:)

hem abi,gülçinin dediği de olabilir,ne dersin ?

ama tuhaf hakikaten! bunca yıl bu adamın aklı nerdeydi ? diy mi ama ??

Türkekırgın dedi ki...

Alıntı haber:
Yargıtay’dan mangalcılara kötü haber
Yargıtay İzmir’de evlerinin balkonunda sık sık mangal yakan aileyi,komşuları ‘‘ Mangalın tüm isi ve yanmış et kokusu evimizin içine siniyor.Yazın balkonda oturamaz olduk’’ diyerek mahkemeye verdi.Mahkeme aileyi tazminatla ve bir daha mangal yakmamakla cezalandırdı.Yargıtay bu kararı onadı.

Mangaltay Kararı yani...

berceste dedi ki...

sevgili abi'm,
benim yorumum da mangalın küllerine karışıp uçuştu galiba :)

vatanyahutsinirstres'ten önce yazdığımı düşünüyorum oysa ??


kamuoyuna saygıyla...

gamze dedi ki...

Tespit davası aç abi:D mahkeme kararı var deyip tava balık yaptırtmazsın:P

Abi dedi ki...

senden korkulur Bercy,
saniye sayacı gibisin walla..15 dakikalığına bir yere çıkmıştım geldim.. o arada Türkekırgın veyahut vatanyahutsinirstres aslî yazar olduğu için gönderdiği yorumu onay gerektirmediğinden hemen çıkmış.. Seninkine onayı ancak döndüğümde verebildiğimden biraz gecikme oldu.. ama sağ tarafta görüldüğü gibi onunkinden önce olan yerini aldı..
Reset adını verdiğim şarkıyı senin için koymuştum buraya..
sabır'la ilgili bi şarkı şimdilik bulamadım..:)) göksel'inki hariç..

Gamze: samimi soruyorum.. ööle bi dava açsam noolur Roma'da?

legrottaglie dedi ki...

abiii, mahalle baskısı olmasın sakın :P

Espresso dedi ki...

Waaayyy.. blog bugün süper havasında wallii:)) Ne farklı? ne değişik? bilmiyorum ama, şööle bi göz gezdirince benim de havam değişti..:) Belki de ben değişiğim bu akşam..
Yazı da, yorumlar da, hem hoş hem komik. Noter tespitine hasta oldum:)) Aslında Aby'ler için trajikomik:))
Benim için de tirajlı komik:)))) Bugün neden böyle hep gülesim var bilmiom walla..
Ben, 5 ve 6'ıncı maddeyi ciddiye aldım. N.abi belki de artık uzanamadığı ciğere, mundar..:) Aslında biliyorum buna gülmemem gerek ama, olmuyooo..::)))) İyiki ciddiye almışım di mi?

10-15 sene sonra birden bu talep gerçekten enteresan.

Hani evliliklerde 5, 10, 15'inci yıllar kritikmiş diyorlar. Acaba bu, komşuluklar için de geçerli mi..?

Abi, kasabını mı değiştirdin? Belki de etlerin kokusu farklı geliyordur..(ya da gidiyordur:)

Ya da N.abi, vejeteryan bi sevgili mi yaptı acaba kendine..?

Mangal yapıcak yerleri ağrıyor ve kıskanıyor olabilir mi..?

A.W. de haklı olabilir tabii..:)
Chako, Gülçin, Bercy de haklı gibiler, Gamze'nin önerisi de dikkate alınmalı kesinlikle, Mangaltay Kararı zaten engellenemez:) Bi tek Legrottaglie'nin ki olmadı:))) Mahalle baskısı olsa, neden kapıcı bir tek N. abi şikayetçi desin ki?
N.abi sözcü mü ki, yönetici mi ki, kim ki, ne :))) ki? miki kiki.. ki ki kiii.. ko ko kooo.. kuru kuru kuru kuru, kuu vak waak..:)))

Tamam ya, tamam..
Abi ben yarın gidip, N abi'ye direkt sorup, cevabı alıcam..
Sonra da söylemiicemm:))

gamze dedi ki...

abi romayı bilmiyorum ama Türk hukukunda böyle bi dava var açıyosun herif eylemi gerçekleştirince kapı gibi mahkeme kararını dayıyorsun önüne:D:D:D:D

ps. mangal olayı için açılır mı bilmiyorum ama içtihatlara bakmak lazım:D