Salı, Ağustos 21, 2007

gülmeli mi, ağlamalı mı?

Develi, Manisa'nın Saruhanlı ilçesine bağlı bir köy.
Bundan iki yıl önce Develi köylüleri parti parti, dernek dernek, sendika sendika gezdiler.
"Köyümüze çöplük yapacaklar, bizi kurtarın" diye yardım istediler.Kapılar yüzlerine kapandı.

TKP'ye geldiler. TKP yöneticileri, hukukçularla, tarım uzmanlarıyla, çevrecilerle birlikte harekete geçti, "Develi çöplük olmasın" kampanyası başlattı.
TKP'liler Develi halkına hukuksal, siyasal, örgütsel, eylemsel destek verdi. Çevre dostu, değerli avukat arkadaşım Şehrazat Mercan, titiz bir hukuk mücadelesi yürüttü.
Sonunda idare mahkemesi yürütmeyi durdurma kararı verdi, çöplük projesi durduruldu. Bu arada Develi halkı ile TKP kaynaştı, akraba gibi oldu. Develililer de TKP kimliğini benimsedi, sevdi, sahiplendi. Öyle ki, köyde düzenlenen şenliklerin, keşkek günlerinin onur konukları TKP'lilerdi .

Seçim günü geldi çattı. Sandıklar açıldı. Sonuçları veriyorum.
Çöplük projesinin sahibi AKP, 194 oy alarak birinci parti oldu.
DP 164 oy, MHP 72 oy, CHP 55 oy, GP 7 oy, SP 2 oy, LDP 2 oy, HYP 1 oy aldı.
Develi halkıyla gece gündüz çalışan, çöplük projesinin durdurulmasına önayak olan TKP ise rakamla "0", yazıyla "sıfır" oy aldı.


22 Temmuz 2007 seçimlerinin sonucunu "siyaset sosyolojisi" ve "sosyal psikoloji" alanındaki akademisyenlerin enine boyuna incelemesi gerekiyor.


Yazıyı bana postalayan arkadaşıma yazarını sordum.. "Bırak yazarını, gerçek olup olmadığını bile bilmiyorum." dedi ama ben gerçek olma ihtimâlini yüksek gördüğümden paylaşmak istedim..
Teşekkürler Sönmez..:)

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Günümüz itibarıyla yazının sonunda TKP'nin açınımını yapmak gerekir mi diye esti aklımdan..
Eminim ki, Develiler de aynı yanılgıya düştüler bu bir nevi hizmeti olan "Sivil Toplum Kuruluşu" hakkında..
:) mi?
:( mı?

KUGUU dedi ki...

1* giden filelarimdaki mzklerden biride buydu EROS ve ... offffffff
2- hosuma gitti duymak
3- kim demisti rehavat miydi galiba- winamp gibi kullan.iyourm bu site i diye:)) ama hakli ABI hep cok guzel caliyorsunuz. Rehavet e katili.yorum , bnm icin de oyle- actigimda:)
4- ve 5 belki de 6 ile dvm ederiz sonra

Adsız dedi ki...

Dememiş miydim !!

B dedi ki...

Valla ben bildiğim alan olan siyasi partiler politikası açısından incelediğimde bu ülkede siyasi parti sistemi teorisi geliştirilemeyeceğini düşünüyorum. Mesela bir seçimde %19 oy alıp diğerinde %1 alan parti partizan(günlük hayatta kullandığımız partizan değil) oylarını karşı kampa kaptırıyorsa seçmeninin volatilitesini hesaplamaktansa, partileri şamar oğlanına döndürmüş toplumun kaypaklık volatilitesi daha önemli bir veri olabilecektir. O benim alanı aşıyor. Sosyologların alanına girmem.

Adsız dedi ki...

ben bu olayın sahidiyim ve olay gercektir. bunu kimlerin incelemesi gerekir bilmiyorum ama bence bu gobegini kasıyan adamın isidir diye dusunuyorum.sevgiler senator