Pazartesi, Haziran 18, 2007

Ege'yi seviyorum....

Geçen Perşembeydi işi biraz erken bırakmaya karar verdik, dedik ki hep iş hep iş nereye kadar... E... ve ben buluştuk, yarım saat sonra G... bizi aldı ve doğru Urla İskeleye gittik. Saat 18:00 gibi B.... abimizin teknesine adım attık, sağolsun herşeyi hazırlamış. Yusuf kaptan o kadar hızlı ki ne zaman demir aldık, ne zaman yola çıktık inanın farkında bile değiliz. Tüm bunların yaparken rakı kavun ve zeytin masaya konmuştu bile..
Hani havayı şipariş etsek bu kadarını hayal bile edemezdik. Ege’liyiz ya sanırım torpil yaptı bize. Ege denizindeyiz çünkü, buraların sağı solu belli olmaz. Gerçi biz rüzgarla kavga etmemeyi, gücünü kabul edip ona uyum göstermemiz gerektiğini iyi biliyoruz ama yine de bu torpil iyi geldi. Aklıma Edip Cansever’in uzun şiiri “Ben Ruhi Bey Nasılım” şiirinden şu bölüm takılıyor..
.... Gördün mü hiç suyun yanmasını tuzda

Gördüm ben bu yaşam boyu iniltiyi
Büyük bahçelerin küçük içinde
Saksılardan birinde
Gördüm de Uyurken uyandırılmış gibi
Beni bir sardunya büyüttü belki....

Sonra, birden oltalar çıktı ortaya.. meğer ne gizli cevherler varmış aramızda da bilmiyormuşuz. B.... abi tecrübesini konuşturdu. E.... deseniz adam sanki balıkların efendisi, hani avlamadı tekneye davet etti hepsini. G..... ise kendine has sakinliği içindeydi.
Havanın ne muhteşem olduğunu söyledim ya aynen aşağıdaki gibiydi..Böyle durumlarda eski kokular gelir insanın burnuna.. Düşünüyorum yine ilkokul öğrencisi olsam, kalemi silgiyi boynuma bağlasam...Özledim silgi kokusunu...




Neyse ustalar işlerini tamamladılar. Misinalar toplandı, ortalık temizlendi. Sakin bir koya demirlemek üzere kaptan dümenin başındaydı..
Yusuf'ta yakalanan balıkları temizlemek üzere kovanın başına geçmeğe hazırlanıyordu
..




Koya demirledik, dalga ve martı sesleri o kadar güzel birbirine karışıyordu ki sonunda teybi kapatmaya karar verdik. Masa kuruldu mezeler – soslu kalamar, piyaz ve semiz otu salatası – tavada balıklar, ortama uygun olsun diye alınan sakızlı İzmir rakısı da sofraya gelince, eksik kalan muhabbette açıldı.



Yok yok, öyle memleketi falan kurtarmaya çalışmadık.
Hani nasıl özetlenirdi bu gece ;
İyi bir şarap gibi, buruk fakat çarpan bir lezzeti vardı.
Hoştu....
Birbirini bütünlemeye çalışan 4 kişinin bu gecesi gereğine uygun tam gece yarısı bitti....

6 yorum:

Abi dedi ki...

usta.. ayıp oluyo ama.. hani bir ses.. bir nefes..
severim bööle şeyleri..bilirsin..
katkım da olurdu hani...))

Espresso dedi ki...

Olmaz ki...:(
Böyle de iştahlandırılmaz kiii....

Denizler, deryalar kadar içinize sinsin, afiyet ossun:)))

Espresso dedi ki...

hi, hi hi 19:21 :))

Abi dedi ki...

::::)))))))))))))))))))))))

jubelum dedi ki...

bir günde hep beraber inşallah

KUGUU dedi ki...

Bayildim bayildim
Icim giti
Imrendim
Ben de orada olmak isterdim
ve bu muzik de tam uymus yaziya..
ABIden baska turlusu beklenemezdi zaten.
Bir daha gelmeyeyim en iyisi ben bu bloga ya, ege yi, gerencemi ozluyorum.