Perşembe, Haziran 21, 2007

Bir Efsane..

Şu anda sizin de dinlediğinizi umduğum "Toi Jamais" adlı şarkı tıngırdarken aklıma düştü, Catherine Deneuve..




22 Ekim 1943 doğumlu bu kadın, bizim delikanlılığımızın ilâhelerindendi.
Soğuk ama çok sıcaktı.
Nip/Tuck'ın Julia McNamara'sı Joely Richardson'ın biraz eski modeli..




Bu şarkıyı 2002 yapımı 8 Femmes (8 Kadın) filminin sountrack'inde söylemiş..

Düşündüm.. düşündüm..
En çok aklımda hangi filmi kalmış diye..
Sonunda "Gündüz Güzeli"nde karar kıldım. Belle de jour.. (1967)



Dışarıdan mutlu görünen, ailesi olan bir kadın..
Geceleri kocasının koynunda yatan bir kadın..



Monoton hayattan sıkılarak gündüzleri fahişelik yapmaya başlıyor..
Ne etkilemişti o zamanlar film bizi yaw..
Şimdiki gibi aynı anda vizyona girmiyordu filmler..
Hatırladığım kadarı ile bizim takım, bu filmi en erken 73-74 lerde izlemiş olmalı.
16-17 yaşlarımızı sürerken, bu filmin ve bu kadının bizleri bu kadar etkilemesi.. doğal ama..
Değil mi?

5 yorum:

Espresso dedi ki...

Vay canına 67 yapımıymış, şaşırdım.. ben 18'lerimde seyrettim gibi hatırlıyorum. Gerçekten etkileyen güzel bi filmdi, o zamanlar için beni biraz da utandıran..:) (biz gençken utanmayı bilirdik)

Alakasız gelecek ama, renkleri benzemese de Zuhal Olcay'ın eski halini çok benzetirim ben ona..

cesur kedi dedi ki...

espresso ,huzunlu ve soguk bakisi zuhal olcay'i andiriyor bence de..
bu senaryonun turevlerine yakin zamanda bircok film cekildi sanki.. 1967'de henuz portakalda vitamin bile degildim ama senaryo cok tanidik..
utangac degiliz ama utanmayi da biliriz canim.
saygilar :D

Espresso dedi ki...

Elif, senaryonun tanıdık gelmesi ARTIK çok normal, benim de demek istediğim biraz da buydu zaten, günümüzde zaten sizler bunları kanıksayarak yetişiyorsunuz.. Sen vitamin bile değilken bazı şeyler çok farklıydı, şimdilerde ise ortalık tabir yerindeyse, portakal posasından geçilmiyor..
Mutlaka ki, istisnalar müstesna:) Senin gibi utanmayı bilen/saygılı/ kişilikleri oturmuş/nerede ne laf edeceğini bilen gençleri kastetmemiştim..
saygılar:)

Espresso dedi ki...

Ah be güzel Abim, bizim teen ilahlarımızı artık pek hatırlayan mı yok acaba?!:(
Ya da herkeşler yazlıklara mı dağıldı dersin?..
Allah içlerine sindirsin. Aman!!
Temmuz'da dönsünler de..:)

ABİ dedi ki...

walla ben dün geldim.. :)buralardayım.. takipteyim ama bazı teknik sorunlar nedeniyle (gerçek teknik sorun.. mesela yazıcımda bi problem var..onunla iştigaldeyim.) yazamadım.. ama bi kaç güne buradayım.
diğerleri hakikaten tatil sanırım.. evet..temmuzda yerlerinde olsunlar'a ben de katılırım..
bu arada barkod/dövme'ye çok güldüm..::))
eywallah.