Çarşamba, Nisan 11, 2007

İzafiyet Teorisi (neye göre?)

Bir Üniversite profesörü öğrencilerine şu soruyu sorar;
"Var olan herşeyi Tanrı mı yarattı?"

Cesur bir öğrenci ayağa kalkar ve yanıtlar: "Evet, herşeyi Tanrı yarattı!"

Profesör devam eder; "Eğer herşeyi yaratan Tanrı ise ve şeytan var olduğuna göre şeytanı da Tanrı yaratmış olur ve calışmalarımızda uyguladığımız ''Kesinleştirme ilkesine'' göre de Tanrı şeytandır."

Öğrenci şaşırır ve yerine oturur. Profesör ise öğrencilerine bir kez daha Tanrı'nın bir efsane olduğunu kanıtlamaktan ötürü oldukça mutludur.

Bu sırada başka bir öğrenci "Bir soru sorabilir miyim hocam?" der.
Profesör sorabileceğini söyler.

"Hocam, karanlık var mıdır?"

Profesör; "Tabii ki vardır!"

Öğrenci yanıtlar;
"Korkarım yanılıyorsunuz hocam! Çünkü karanlık yoktur! Gerçekte karanlık ışığın yokluğudur. Biz ışık üzerinde çalışabiliriz ama karanlığı inceleyemeyiz. Gerçekte, biz Newton'un prizmasını kullanarak beyaz ışığı kırar ve renklerin çeşitli dalga uzunlukları üzerinde çalışabiliriz. Ama karanlığı ölçemeyiz. Bir basit ışık ışını, karanlık bir mekanı aydınlatarak karanlığı kırmış olur, yani karanlığı geçersiz kılar. Siz belli bir mekanın / uzayın ne kadar karanlık olduğundan nasıl emin olursunuz?
Işığın miktarını ölçersiniz! Bu doğrudur değil mi? Karanlık insanlık tarafından , ışığın olmadığı yer, mekan için kullanılan bir sözcüktür."

Son olarak öğrenci profesöre yine sorar; "Hocam şeytan var mıdır?"

Bu kez profesör pek emin olamamakla birlikte yanıtlar;
"Tabii ki, açıkladığım gibi, biz onu her gün, her yerde görürüz. O, dünyadaki işlenmis tüm suçlarda, şiddette yer alır. Bunların tümü şeytanın kendisinden başka bir şey değildir!"

Öğrenci devam eder;
"Şeytan yoktur efendim. Yani o kendi başına yoktur. Şeytan basit olarak Tanrı'nın yokluğudur. O aynen karanlık ve soğukta olduğu gibi insanın Tanrı'nın yokluğunu tarif etmek üzere yarattığı bir kelimeden ibarettir. Tanrı şeytanı yaratmadı. Şeytan ya da kötülük, insanın Tanrısal sevgiyi yüreğinde duyumsamadığı zaman deneyimlediklerinin bir sonucudur. O aynen sıcaklığın olmadığı yere gelen soğuk ya da ışığın olmadığı yere gelen karanlık gibidir."

Bu öğrencinin Albert Einstein olduğunu söylerler.
Einstein İzafiyet Teorisini 11 Nisan 1905 tarihinde dillendirmiştir.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

*BİR ŞEYİN BİTİŞ NOKTASI, ZIDDININ BAŞLANGIÇ NOKTASIDIR.

Adsız dedi ki...

TANRININ İNSAN AKLIYLA KAVRANMASI MÜMKÜN DEĞİLDİR VE TANRI ASIL BU YÜZDEN GERÇEKTİR.