Pazartesi, Nisan 16, 2007

Domuz Onni'nin hayatı

Domuz Onni'nin doğumdan salhaneye uzanan tabudeviren yolculuğunu izlemeniz dileğiyle;
Not: Dili Fince, İngilizce altyazılıdır. Her episode(bölüm) biterbitmez dosya üzerine tıkladığınızda domuzlar hakkında kısa bilgiler bulacaksınız.

http://www2.hs.fi/english/webortage/onni/onni2001.html

(Domuz kendi pisliğini yemez, domuz eti yağlı olduğu için sağlığa zararlıdır; pis olduğu için değil, ve aslında kesim tarzlari bizimkinden farklı değil, yani genelde bilinç kaybından sonra ana arter kesilerek kan akıtılır) Gibi şeyler... Burada tamamen kendi fikrim olan bir şeyden bahsetmek istiyorum; domuz yemiyorsanız, yiyemiyorsanız bunu domuz etini yağlı bulduğunuz için yemeyin, din size öyle emretmiş diye değil, hatta deneyin, sonra, haa bu bana uymadı falan deyin yani...benim fikrim... ki bana hep uydu.

Ve Turkekırgın bu hikayeden çıkarabileceği yazı dizisinden feragat ederken, domuzlu gıda kodeksleri listesini yanında taşıyarak yurtdışındaki marketlerde satılan domuzlu ürünlerden korunmaya çalışan müslüm kardeşlerinden bir şey reca eder. Böyle olaylarla uğraşmayın, yazıktır.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben yemem.. Ama cepte listeyle de dolaşmam..

Adsız dedi ki...

Kuyruğuma kim fön çekti????