Pazar, Aralık 17, 2006

Yaratıcı Gençlik

Televizyon kanallarında uzun yıllardır beni acaip gıcık eden bir şey var..
Ne zaman acıklı bir haber olsa, örneğin yoksul bir ailenin dramı veya bir kızın garip öyküsü gibi, fonda Hababam Sınıfı 'nın müziği..
Ve.. Ne zaman sporla ilgili küçük ya da büyük bir başarı öyküsünün haberi olsa, Rocky'nin film müziği; Eye Of The Tiger.. (Dın... Dın Dın Dın.. Dın Dın Dın... Dın Dın Dııııııınn..)

Ulen.. Bu kadar yaratıcılıktan uzak.. bu kadar kolaycı.. bu kadar yeknesak.. bu kadar umursamaz.. insanlar mısınız siz yahu?

Hadi o filmlerin müzikleri ile büyümüş, bu gün kırk yaşını aşmış insanlardan ümidi kestim.. de..
Yok mu bu işlerin içinde, şöyle yirmili yaşlarında canavar gibi, yaratıcı asistanlar, müzik editörleri, büdütörleri..
"Yeter lan yeter.. Ben değiştiriyorum bunları.." diyebilecek yapıda gençler..

Yok mu aranızda bu eski papazların yavan alışkanlıklarına dur diyecek birileri..

Ayıp be.. Utanın be..

5 yorum:

Abi dedi ki...

Aha.. Yazdığımın akşamı.. KanalD.. ABD'de iki basketbol takımı birbirine girmiş.. Kavga ediyorlar..
Bilin bakalım ne çalıyor..?
..
..
..
Hababam sınıfı dermişeeemm..

jubelum dedi ki...

Bu arada Hababam'ın müziğinin şöyle bir özelliği de var sanki, yavaş çal hüzünlü oluyor, hızlandır neşeli..Ne biçim müziktir anlamadım.

Abi dedi ki...

Melih Kibar, kibardı hakkaten.. Yapar..(dı)

Turkekirgin dedi ki...

Abiler Izmir'in bir çok okulunda teneffüs zili müziği Hababam müziği. Mesela Atatürk Lisesinin ki... Hergün 5 teneffüs Bu ortamlarda eğitilen kişilerin hangi ruh halinde oldukları ayrı bir konu. Deşmeyelim şimdi.

Abi dedi ki...

Deş..deş.. severiz..